امنیت سایبری در این عصر بسیار پیشرفته که حفاظت از داده‌های حیاتی کسب‌وکار شما مهم‌تر از همیشه است، یک نگرانی رو به رشد است. به همین دلیل است که هر کسب و کاری به امنیت firewall قوی و قابل اعتماد نیاز دارد. چه یک فروشگاه کوچک باشد و چه یک شرکت بزرگ، تقریباً هر کسب و کاری برای مدیریت عملیات تجاری و انواع خدمات خود به اینترنت متصل است. از جمله این خدمات می‌توانیم به ایمیل، جستجو، رسانه های اجتماعی و ذخیره سازی ابری و…. اشاره کنیم.

firewall

نگاهی بر firewall

همانطور که می‌دانید، فایروال یک سیستم امنیتی شبکه است. این سیستم می‌تواند سخت افزار یا نرم افزاری باشد که شبکه مورد اعتماد را از دسترسی غیرمجاز شبکه های خارجی و تهدیدات خارجی محافظت می‌کند.

در حالی که نرم افزار آنتی ویروس به محافظت از سیستم فایل در برابر برنامه های ناخواسته کمک می کند، در وهله اول یک فایروال به جلوگیری از دسترسی مهاجمان یا تهدیدات خارجی به سیستم شما  کمک خواهد کرد.

هیچ محصول یا خدمات واحدی، امنیت کامل را برای شما فراهم نمی‌کند. فایروال این روزها یک نیاز اساسی برای مشاغل به شمار می‌آیند. فایروال تمام داده هایی را که در داخل یا خارج از شبکه شما ارسال می شود، بررسی می‌کند و از قانونی بودن ترافیک اطمینان حاصل می‌کند. علاوه بر آن، از سیستم های تجاری شما در برابر هر گونه کاربر یا برنامه مخرب محافظت می‌کند.

در اینجا پنج دلیل اصلی وجود دارد که چرا کسب و کار شما به یک فایروال قوی نیاز دارد!!!

 

دلایل الزام یک فایروال قوی در یک کسب و کار

  1. فایروال اولین خط دفاع شما در برابر هکرها و سایر کاربران خارجی غیرمجاز است

فایروال به عنوان یک مانع یا سپر بین شبکه تجاری داخلی شما و بقیه اینترنت عمل می‌کند. بدون آن، امکان دسترسی کاربران خارجی به دارایی های تجاری خصوصی شما وجود دارد. در حالی که بسیاری از سازمان ها از ترجمه آدرس شبکه (NAT) برای پل زدن اینترنت و آدرس های IP خارجی استفاده می کنند، NAT ترافیک ورودی را مسدود نمی‌کند. فقط یک فایروال می‌تواند این کار را انجام دهد. بدون فایروال، دارایی ها و داده های سازمان شما در معرض خطر هستند.

firewall

 

  1. firewall به شما امکان می دهد دسترسی به وب سایت های تایید نشده را مسدود کنید

هنگامی که شما نمی‌خواهید کاربران غیرمجاز یا غیرقابل اعتماد به شبکه تجاری شما دسترسی پیدا کنند، یک فایروال به کمکتان خواهد آمد. فایروال به شما امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌های خاصی را از دسترسی کاربران خود مسدود کنید. این امر به صاحبان کسب و کارها اجازه می‌دهد تا از مرور وب سایت های نامناسبی که ممکن است در حین کار در شبکه شما دارای دانلودهای مخرب باشند، توسط اعضای تیم جلوگیری کنند.

علاوه بر آن فایروال به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در هنگام استفاده از رایانه‌های تجاری در محل کار، آنچه را که کارمندان می‌توانند به صورت آنلاین مرور کنند و آنچه را که می‌توانند ببینند، کنترل کنند. علاوه بر این‌ها  از به حداقل رساندن قرار گیری در معرض شبکه‌ای با سایت‌هایی که ممکن است برای ایمنی کسب‌وکار شما مضر باشند، اطمینان حاصل کنند.

 

  1. می توانید از فایروال برای اندازه گیری پهنای باند استفاده کنید

در نکته قبلی، در مورد اینکه چگونه استفاده از فایروال ها می‌تواند به جلوگیری از دسترسی به وب سایت های غیرمجاز کمک کند، بحث کردیم. این وب سایت های غیر تجاری نه تنها بهره وری کارمندان را کاهش می‌دهند، بلکه منجر به هدر رفتن پهنای باند ارزشمند می‌شوند. هنگامی که از firewall برای صرفه جویی در پهنای باند استفاده می‌کنید، استفاده از وب سایت هایی که ممکن است برای عملیات تجاری مفید باشد برای اعضای تیم آسان تر خواهد شد. برای مثال، می‌توانید پهنای باند مجاز شبکه را برای مواردی مانند ویدیوهای غیرتجاری، موسیقی و تصاویر محدود کنید، در نتیجه پهنای باند را برای ترافیک تجاری با اولویت بالاتر رزرو کنید.

 

  1. فایروال می‌تواند از کسب و کار شما در برابر کدهای مخرب محافظت کند

برخی از فایروال های قوی ترافیک ورودی و خروجی شبکه شما را بررسی می کنند. آنها ویروس‌ها، کرم‌ها، هرزنامه‌ها و سایر ترافیک ناخواسته اینترنت را جستجو  و مسدود می‌کنند.  همچنین firewallها تلاش هایی در جهت نفوذ و  سایر موارد نقض سیاست های تجاری را ثبت می‌کنند. این امر به شما امکان می‌دهد تلاش های دسترسی غیرمجاز و سایر فعالیت های مشکوک را بررسی کنید.

علاوه بر این‌ها بسیاری از این فایروال های قوی به شما امکان می‌دهند لیستی از برنامه های مخرب شناخته شده و برنامه های کاربردی خوب را حفظ کنید. در واقع فایروال‌ها برنامه های مخرب را مسدود می‌کنند، در حالی که برنامه های کاربرذی را فعال نگه می‌دارند.

firewall

  1. می توانید از firewall برای ارائه خدمات VPN استفاده کنید

بسیاری از فایروال ها اتصال سایت به سایت را از طریق خدمات شبکه خصوصی مجازی (VPN) فراهم می کنند. از طریق این قابلیت VPN، کاربران دستگاه های تلفن همراه و کاربران در سایت های راه دور می توانند به طور ایمن به منابع شبکه داخلی شما دسترسی داشته باشند. این امر باعث افزایش بهره وری، همکاری و به اشتراک گذاری داده ها می‌شود.

به عنوان مثال، می‌توانید فایروال خود را طوری پیکربندی کنید که فقط رایانه های خاصی به اینترنت دسترسی داشته باشند. سپس، می‌توانید تونلی ایجاد کنید که به این رایانه‌ها اجازه می‌دهد به طور ایمن از طریق اینترنت ارتباط برقرار کنند.

همچنین فایروال  می تواند برای رمزگذاری داده های ارسال شده بین رایانه های تجاری و دفتر راه دور شما استفاده شود. علاوه بر این‌ها فایروال‌ها می توانند به عنوان دروازه ای برای اتصال شبکه محلی (LAN) سازمان شما به یک شبکه گسترده (WAN) عمل کنند.

firewall conceptual design

firewall، بخشی از استراتژی امنیت سایبری گسترده تر!!!

به عنوان یک صاحب کسب و کار، کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. از این رو به سختی وقت خواهید داشت که به آنچه کارکنان شما در اینترنت دسترسی دارند یا با هکرها رسیدگی می کنند نظارت کنید. حفاظت فایروال تنها یکی از عناصر یک استراتژی امنیت سایبری تجاری خوب است. بنابراین شاید وقت آن رسیده است که به امنیت سایبری خود مجددا نگاهی داشته باشید.

اگر در شرکت خود یک متخصص امنیت ندارید، قطعا یک شرکت خبره IT می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی امنیت سایبری موثر و سیستم فایروال را برای محافظت از کسب و کار خود ایجاد و پیاده سازی کنید.

 

پرساتک می‌تواند یک استراتژی امنیت سایبری سفارشی‌سازی شده متناسب با نیازهای خاص کسب‌وکار شما ایجاد کند. همچنین به شما کمک می‌کنیم یک فایروال مؤثر برای محافظت از کسب‌وکارتان در برابر تهدید جرایم سایبری پیاده‌سازی کنید. ما به عنوان یک شرکت خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده با تجربه، می توانیم به شما در پیکربندی فایروال کمک کنیم لذا از بابت امنیت شبکه خود آسودگی خاطر داشته باشید.