پروژه های دیتاسنتر و اتاق سرور

پروژه ها

خدمات پسیو شبکه یا تجهیزات غیر فعال شبکه یکی از مهمترین و اساسی ترین عملیات زیر ساختی شبکه می باشد که اجرای صحیح آن و رعایت استاندارهای کابل کشی ساخت یافته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. انجام درست و اجرای پروژه های پسیو صحیح و اصولی میتواند باعث جلوگیری از ایجاد هدر رفت و افت سرعت در شبکه و همچنین می تواند تاثیر به سزایی در زیبای محل استفاده از تجهیزات داشته باشد. قطعا اجرای صحیح نیازمند دانش و تخصص و تجربه بالا میباشد.

ساختمان یا فضایی که برای قرارگیری سیستم‌های کامپیوتری شبکه یا سرورها و سیستم‌های مرتبط مانند سیستم‌های مخابراتی و اجزای شبکه (سوئیچ‌ها، روترها) استفاده می‌شود، به عنوان data center می‌شناسند.

عملیات روزمره به راحتی باعث می شود فراموش کنیم که چرا یک دیتا سنتر با سایر بخش های تجارت متفاوت است. اطلاعات یکی از مهمترین فاکتورها هنگام اجرای عملیات تجاری است. data center یک مکان برای ذخیره، پردازش و توزیع مقادیر زیادی از اطلاعات مرتبط با کسب و کار است.

بخش‌های مختلفی در سازمان وجود دارد که ممکن است اطلاعات به عنوان بخشی از عملیات، تجزیه و تحلیل و کار برنامه‌ریزی تولید و استفاده شوند. با این حال، دیتاسنترها تنها مکان‌هایی هستند که  اطلاعات در آن، به طور قابل اعتماد جمع آوری، محافظت و نگهداری می‌شوند.

به طور خلاصه، دیتاسنترها بخشی از

سرویس های مایکروسافت، طیف گسترده ای از خدمات را در زمینه شبکه شامل می شوند. پرساتک با داشتن تیمی مجرب از متخصصین مایکروسافت، این خدمات را به بهترین وجه ممکن برای شما پیاده سازی و اجرا می کند. مهمترین این خدمات به شرح زیر می باشند.

اکتیو دایرکتوری مهمترین و پرکاربردترین سرویس مایکروسافت است، بیشتر سرویس های مایکروسافت در شبکه برپایه همین سرویس کار می کنند، وجود این سرویس حتی در شبکه های کوچک نیز حیاتی است به طوری که نبود آن در سیستم یک ضعف بزرگ به حساب می آید. معمولاً در کنار AD-DS سرویس هایی مانند DHCP, DNS, NPS و چند سرویس بسیار مهم و حیاتی دیگر در شبکه نیز نصب می گردد.

چالش

این سرویس با دریافت آپدیت ها و Hot fix های لازم برای سرورها و کلاینت های شبکه شما و پخش کردن آن در شبکه مانع هدر رفت پهنای باند اینترنت شما شده و از طرفی این اطمینان را برای سازمان شما بوجود می آورد تا با دریافت جدیدترین پچ های امنیتی مایکروسافت از امکان هک شدن یا نفوذ ویروس ها و باج افزارها تا حد زیادی بکاهد.

راه حل

با کمک این سرویس می توانید سیاست های دسترسی به منابع مختلف را برای کامپیوترها و اشخاص مختلف تعریف نمایید. مانند بستن دسترسی به فلش مموری برای یک یا چند کاربر خاص، یا برای همه، امکان لاگین شدن یا نشدن تعدادی از کاربران به سیستم هایی خاص و … این سرویس در کنار اکتیو دایرکتوری نصب می شود.

نتیجه کار