وبلاگ و اخبار

معرفی windows server 2019 توسط Microsoft

وبلاگ و اخبار

Microsoft  اعلام کرده است که در نیمه دوم  سال ۲۰۱۸ به معرفی windows server 2019 خواهد پرداخت.

در این نسخه ویژگی های جدید و به روز رسانی های مختلف برای سازمان ها و توسعه دهندگان فراهم شده است  که در ادامه به معرفی بعضی از ویژگی ها خواهیم پرداخت

Hybrid cloud scenarios

Windows Server 2019 با ادغام در پروژه Honolulu یک پلتفرم انعطاف پذیر و سبک برای سناریو های hybrid cloud ایجاد کرده است و هدف کلی آن اتصال کاربران در Windows Server به Azure service هست بنابراین با سرور جدید می توانیم به راحتی سرویس های Azure  را یک پارچه کنیم که این سرویس ها شامل Azure Backup و Azure File Sync و disaster recovery می باشد

Windows Server 2019 security features

امنیت در Windows Server 2019  بر روی سه ناحیه حفاظت (protect) ، شناسایی (detect) و پاسخ دادن به حمله (respond) تمرکز کرده است وقتی صحبت از محافظت می شود Windows Server با استفاده از یک Shielded VMs عمل خواهد کرد که در نسخه ۲۰۱۶ نیز وجود دارد اما در نسخه جدید که ۲۰۱۹ است از Linux VMs نیز پشتیبانی می کند. و زمانی که بحث detecting  و responding به پیش می آید Windows Server از Windows Defender Advanced Threat Protection استفاده می کند که می تواند در شناسایی حملات و ارائه راهکارهای امنیتی به مدیران شبکه کمک کند.

Application platform

Windows Server 2019 به منظور ارتقاء application ها به کاهش دادن Server Core base container image به اندازه یک سوم اندازه واقعی خود پرداخته است که این تغییر می تواند زمان دانلود را تا ۷۲ درصد کاهش دهد که به طور محسوسی عملکرد و بهینه سازی را افزایش داده است.

علاوه بر این استفاده از Kubernetes که یک سیستم open-source است و  برای مدیریت، مقیاس بندی و  استقرار برنامه ها  به کار گرفته می شود  در این نسخه در حالت بتا قرار دارد. در نهایت Microsoft  تلاش می کند تا با ایجاد یک محیط هدایت شونده بین Linux  و Windows  به کاربران Linux  کمک کند تا اسکریپت های خود را بتوانند با استفاده از استانداردهایی نظیر Open SSH در محیط Windows  استفاده کنند.

Hyper-converged infrastructure

در Windows Server 2016 مشتریان می توانند به راه حل های HCI  دسترسی داشته باشند در Windows Server 2019 همین ایده اجرا می شود منتها مقیاس (scale)، عملکرد(performance) و قابلیت اطمینان (reliability) افزایش پیدا کرده است و کاربران قادر هستند با استفاده از Project Honolulu راه حل های HCI  را مدیریت کنند.

می توان قبل از انتشار رسمی  Windows Server 2019  به نسخه preview  آن از طریق Windows Insider program دسترسی پیدا کرد و Microsoft  می تواند با استفاده از Insiders program باگ های آن را قبل از انتشار عمومی بازخورد هایی که می گیرد برطرف کند.

شرکت پرساتک با استفاده از کارشناسان خود می تواند شبکه های کامپیوتری را برای شرکت های صنعتی در دوبخش active و passive  راه اندازی کند.


منبع:

http://techgenix.com/new-windows-server-2019/?li_source=LI&li_medium=tg-home-page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعدادی از پروژه های پرساتک